Friday 1 June 2012

ottoke..?! how?! macam mana?!

Assalamualaikum dan halloo.. :)
hurmm hari ini kan first June..
sekarang, saya tengah sambung form6 aliran sains..
and then, saya ambil keputusan tukar kos ke arts..
sebab.. saya tahu saya xlayak dan tak mampu
dalam subjek math, apatah lagi kimia yang semua errr -_-
semua tak faham! huh..

but, my Dad and Mum macam tak suruh tukar kos..
"sayang lah sains"
sayang lah sangat.. kalau saya stret A plus, okay.. saya continue!
and so.. arts, saya pilih Ekonomi.. although saya tak tahu langsung
tentang eko tu! tak ada asas la..
tapiii.. saya tak minat psv dan juga lah GEO..
haha.. so, just choose EKO la.. :)

and..and.. saya choose form6 sebab upu saya tak berjaya -_-
bukan rezeki kot.. tapi dad suruh merayu, merayu je laaa..

and today saya dapat news!
saya dapat politeknik Kuching..
pogram diploma teknologi maklumat (rangkaian)..
yes, saya minat IT .. tapi networking..
dan.. saya LANGSUNG tak terfikir pun nak masuk poli..
my dad suruh isi last day, saya just isi...
*semuadadsuruh-_-*

dan...sekali lagi dalam dilemma..
macam mana nak pilih ni..
yaa.. dah buat solat istikharah..
dan masih tak tahu mana satu..

kalau poli.. saya takda aim pun. dulu saya cuma aim UITM ..
tak dapat uitm..
then, hari tu inform Dad cakap dapat poli..
"form6 dapat berhenti kan..?" oh no! dad terus ask that question..
then, dad ckp kalau MUkah lebih dekat..
tapi berhantu -_- haha..
and then.. kos dekat poli tu mmg saya minat.. tapi networking..
i dunno how la..
and my bro study there too..
*mestinyaxsukasamangnadiknya-_-#

and then.. form6.. i want to stay in form6.. mybe..
because.. arts kan.. ada bm, kan saya nakkk sangat jadi penulis..
so I have to learn more about Malay Language.. aniya? :)
daripada menulis kan dapat sampaikan dakwah..
dan.. saya memang sukaaa menulis.. :)
and I wanna create my own novel , inshaAllah!
dalam form6 ni juga.. saya study dekat sekolah baru.
dan saya perlu teruskan DnT kepada adik2 di situ..
so, so hard la nak tinggalkan dorang..
dan juga rakan-rakan yang sentiasa jaga tepi kain saya.. :)
ahh.. so hard to make decision..

and so ada pengajian perniagaan!
saya pun ada minat dalam bussiness ni..
sebab.. bissness sekarang kan ramai non-muslim..
so, nak ke kita duit kita asyik masuk pocket orang non-muslim..??
nak jugak majukan ekonomi islam kan..? huhu..
dan kalau orang islam sendiri yang berbisnes,
barangan dijamin halal kan..
imagine la kalau ada bank islam yang betul-betul 
suci dan bersih dari RIBA! wah.. kan bagus tu!
dan pakaian2 yang daripada sumber yang halal..
apatah lagi makanan dan minuman.. halal dijamin pasti!
ekonomi kan.. boleh juga saya memahami macam mana ekonomi
negara dan islam.. huhu.. inshaAllah..

yess.. mesti dah tahu kan cita-cita saya..
saya memang nak jadi penulis.. juga jika ada rezeki nak juga buka bisnes :D
and.. saya minat IT jugak..
nak juga jadi professional dalam IT!
so thats.. daripada menulis, bisnes dan juga bidang IT.
saya dapat teruskan DnT.. (dakwah dan tarbiyah)..
kan..

so, the conclusion..
ahh.. i dunno!!
bincang.. emm.. u tak faham lah..
hmm..
if u care.. hehe.. give suggestion for me okay.. :)
and.. hope Allah permudahkan urusanku..
inshaAllah :')
and by the way.. gudluck to all yang nak sambung study..
buatlah pilihan yang terbaik .. eh!
*makanyalomtaukmilihnecgekaaa!*



No comments:

Post a Comment